Tamme

Tankar, åsikter och idéer

  • #Blogg100
  • Kajak
  • Instagram
  • Blog
  • Who’s this guy?
  • Home

Jan 18 2014

Kundbemötande i världsklass

Helt oväntat och väldigt förvånande fick Agda och jag ett bemötande i världsklass när vi besökte 3-butiken i Täby Centrum idag.

Vi skulle köpa en ny mobil till Calle och hade spanat in ett fint erbjudande hos 3. Vi kommer till butiken och mina förväntningar är på väldigt låga, väntade mig en speedad säljare som inte frågade eller lyssnade utan bara tjatade kampanjerbjudanden. Men ack så fel jag hade.

När vi berättat vad vi var på jakt efter kommer den första säljarsvadan igång, ett annat abonnemang blir bättre, billigare och yada-yada, ja ni vet hur det kan låta. När vi visar att vi inte är intresserade skiftar vår säljare fokus helt!

Från den stunden är hon helt fokuserad på vårt köp och att det ska fungera så bra som möjligt. Luren vi ville köpa visade sig inte finnas i lager utan måste beställas. Lite trist eftersom Calle väntade sig en idag. Men, då tar vår säljare, Johanna, och kollar lagret i den andra Täby-butiken. Och se, där finns det troligen en i lagret. Den kan vi få köpa.

– Jag följer med er dit och kollar, så slipper ni berätta allt en gång till, säger Johanna.

Vi tar rygg på henne och går till den andra butiken. Jag har aldrig varit med om något liknande i en butik! Väl där dyker hon in på lagret och kommer minuten efter ut med en telefon som vi vill ha. Hela tiden med ett leende på läpparna och inga onödiga påflugna försäljningsförsök av tillbehör eller tjänster vi inte är intresserade av. Allt sköts mycket proffsigt och väldigt trevligt. När vi sedan ska betala visar det sig att SIM-korten är slut i butiken. Humöret sjönk en skvätt men in kliver Johanna och räddar dagen.

– Jag kilar till en annan butik och hämtar SIM-Kort. Vänta här, jag är tillbaka om 3 minuter.

Puh, tack vilken lättnad. En liten stund senare var vi på väg hem och båda konstaterade att det var väldigt sällsynt med så bra service i en butik.

Jag hoppas att Johanna fortsätter på det här viset och att hennes chefer ger henne möjligheter att utvecklas vidare. Finns det något som är en naturbegåvning i butikssälj och kundbemötande så har vi idag mött ett livs levande exempel.

 

Written by Mikael Tamme · Categorized: business, ideas, Service · Tagged: 3, customer experience, kundbemötande, retail, Täby Centrum

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Det här är jag

Projektleder, paddlar, marknadsför och kommunicerar. Utbildar, skriver och har provkört lastbilar och bussar. Optimistisk, förändringsglad och nyfiken. Utveckling och förnyelse är bra saker. Read More…

Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

Add me to Feedly

follow us in feedly

Twitter


    Notice: Undefined variable: id_str in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 125

    Notice: Undefined variable: created_at in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 128

    Notice: Undefined variable: created_at in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 129

    Notice: Undefined variable: created_at in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 130

    Notice: Undefined variable: text in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 135

    Notice: Undefined variable: text in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 136

    Notice: Undefined variable: text in /data/3/f/3f766498-335f-4250-972b-b827e5a37f3a/tamme.se/public_html/wp-content/plugins/genesis-latest-tweets/lib/xhtml-widget.php on line 137
  • Just now
  • http://www.twitter.com/mtamme

Social Icons

  • Facebook
  • Google+
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Twitter

“Whenever I find myself growing grim about the mouth;
whenever it is a damp drizzly November in my soul;
whenever… it requires a strong moral principle to prevent me from deliberately stepping into the street and methodically knocking people’s hats off – then I account it high time to get to sea as soon as I can.”

Herman Melville, Moby Dick,

Creative Commons-licens
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 3.0 Unported Licens.

Copyright © 2023 · Altitude Pro Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in