Idag har jag varit med om ett Spotify-moment. Precis som när skivbutikerna överraskades av musik på nätet som streamas utan att människor behöver CD-skivor. Ett helt nytt sätt att ta sig an en bransch och etablerade strukturer. Paradigmskifte kan det nog kallas också.
Jag läste en artikel i Resume idag.
En kommunikationsbyrå som kommit på en ide, utvecklat den tillsammans med ett filmbolag och ett industridesignföretag. Resultatet en prototyp av en promotionartikel till konsumenter. En produkt som landets alla profil- och promotionföretag hade kunnat vara del av att ta fram och utveckla. Istället har det utvecklats på ett helt annat vis och utan en bransch som är experter på den här typen av utveckling. En bransch som dessutom har stora kunskaper om produktion och distribution.
Min högst personliga åsikt är att det är så här väldigt mycket utvecklas och produceras. I kanaler som ligger helt och hållet utanför det etablerade synfältet och begreppsvärlden.
Det är en möjlighet för alla profil- och promotionföretag att dyka in i de nya möjligheterna och ta för sig.
Leave a Reply